MDW

Thursday, 26 April 2012



I am very busy these days (more news soon) but I’ve managed to squeeze a short visit to Milan for Design Week. Great spots, cool people, a blooming of creativity and events. I couldn’t miss it.

From vintage aperitivi, to the latest wallpaper, a whirlwind of exciting home decorations and incredible (eco, bio, old fashion, metallic, linear) furniture.

My father is in the industry and I growth with passion for interior design. My little home is a collection of great findings collected throught the years as well as (precious) pieces made by dad.

Such events are the perfect time to meet up with blogger’s friends such as Anna, which has a fabulous job at a Dutch Design Academy.





In questi giorni sono molto impegnata (presto vi aggiornerò) ma soon riuscita a ritagliarmi un po’ di tempo per la settimana del Design a Milano (Fuorisalone). Incredibili angoli di città, personaggi interessanti, un fiorire di creatività ed eventi. Non potevo perdermi questo evento.

Da aperitivi vintage alle nuove carte da parati, una girandola di complementi d’arrendo e incredibili (eco, vecchi, metallici, lineari, sottosopra) arredamenti.

Mio padre é del settore e sono cresciuta con la passione dell’arredamento d’interni. La mia casetta é un piccolo ritrovo di oggetti acquistati negli anni o realizzati da mio papà.

Questi eventi sono anche il momento perfetto per incontrarsi con amici blogger, come Anna, che ha un fantastico lavoro in una Accademia del Design Olandese.











Annotazioni Creative

11 comments :

  1. what a great post sweetie!
    looks amazingly interesting! wish i could be there with you!

    ReplyDelete
  2. I love interiors as much as clothing! ;) Must have been a fun day.

    ReplyDelete
  3. What an interesting post. It's so lovely and artistic.
    Nice photos.
    xx

    ReplyDelete
  4. This Museum is amazing, looks so interesting.
    Have a sweet weekend.

    ReplyDelete
  5. Cara Ylenia
    e' stato bello incontrarti di persona, grazie del post!!!!
    xoxo

    Anna

    ReplyDelete
  6. Your post makes me feel like going to a contemporary art exhibition !
    Please check out my blog and tell me what you think : http://selenite.weebly.com

    ReplyDelete
  7. bellissimo questo vestito crochet, ma è della nuova collezione?

    ReplyDelete
  8. Hello!!
    I already found your blog, I like it so much so I follow you.
    Your style is amazing!
    Follow me if you want.
    http://www.ourownrulesbykarl.com/
    Kiss xxx

    ReplyDelete
  9. wow so cool you got to visit design week! I love all the photos)

    >'.'<

    ReplyDelete
  10. Great pictures!!!
    Lovely blog and am following!!

    ReplyDelete
  11. Carmen Virardi9 June 2012 at 15:11

    Complimenti prima di tutto per il tuo blog.... ed anche per il vestito crochet che indossi. Io amo il crochet e tutto ciò sia handmade. Sono una creativa per natura e il crochet lo uso spesso per le mie creazioni, nelle quali metto molta fantasia e inventiva. Mi piace provare sempre nuove tecniche ed inventare con l'uncinetto in particolare. Ultimamente ho realizzato accessori, tipo borse e collane, ma mi dedico anche molto all'abbigliamento. Se ti dovesse interessare una certa collaborazione, io sono disponibile ad un eventuale incontro ed a valutare qualunque forma.... il mio indirizzo e-mail è carmenvira@libero.it .Caso mai scrivimi e , nel caso ti mostrerò anche il mio sito con alcune delle mie creazioni.. Ciao e complimenti ancora.... Carmen

    ReplyDelete